TRAVEL TRENDS & TENDENSEN
Vores rejsebehov, rejseadfærd og rejseønsker fortsætter med at udvikle sig. Det forudses, at der vil blive rejseudforsket som aldrig før, drevet af teknologi såvel som en voksende ansvarsfølelse og dybere forbindelse med mennesker og steder vi besøger.
1. ”The rise of the second city”
”The rise of the second city” begrebet betyder udforskning af mindre kendte destinationer, i et forsøg på at reducere overturisme og beskytte miljøet. Man forudser, at dette vil udvikle sig markant hen over de næstkommende år. Over halvdelen (54%) af de globale rejsende ønsker at spille en aktiv rolle i at reducere overturisme, mens 51% vil bytte deres oprindelige destination til et mindre kendt, men lignende alternativ, hvis de ved, at det vil efterlade mindre miljøpåvirkning. 60% af de globale rejsende vil være opsat på at få adgang til en service (app / webside), der anbefaler destinationer, hvor en stigning i turismen vil have en positiv indvirkning på lokalsamfundet. Man kan derfor forvente at se virksomheder imødekomme dette krav ved at introducere funktioner, der gør det lettere for rejsende at identificere ”The rise of the second city” ved at forstå, rejsendes rejsepræferencer og matche disse med alternative eller mindre kendte destinationer, i deres valg af land eller region. Ligeledes vil et stigende samarbejde på tværs af rejseøkosystemet se flere opmærksomhedskampagner og forbedringer af infrastrukturen, så man kan lokke besøgende til at tage en mindre trafikeret rejsevej.